22 listopada 2023

"Baśń o Wilczej Dolinie"


"Dawno dawno temu przybyła na zamek w Grodźcu piękna i młoda narzeczona król Wilkomira. Czarnowłosa i bystrooka, a w swym przyszłym mężu do cna rozmiłowana. Zwała się... "

    Jako dziecko zaczytywałam się we wszelkich bajkach, baśniach i legendach, dlatego tym chętniej sięgnęłam po tę książkę, niestety jej objętość mnie przerosła. Ponad 500 stronicowa cegiełka to dla mnie za dużo nie tylko jeśli chodzi o treść ale i grubość książki, jest po prostu nie wygodna podczas czytania. Na szczęście jest audiobook, który znacznie ułatwił poznanie tej historii a głos lektora sprawił, że była to całkiem przyjemna podróż przez świat gdzie jak to w baśniach bywa mamy króla, królową, wiedźmę i potwory, wilkołaki, utopce itp. 

    Stworzona przez autorkę historia jest ciekawa jednak momentami zbyt rozbudowana. Uważam, że niektóre opisy można by pominąć bez szkody dla fabuły. Jednak ponieważ bardzo lubię takie baśniowe klimaty, w których nierzadko to co wydaje się złe takim nie jest a dobro i piękno to tylko przykrywka, chętnie jeszcze kiedyś posłucham tej niecodziennej historii. Książki, która na swoich kartach kryje hołd dla macierzyństwa, pokazuje, że nawet najtwardszy rycerz potrzebuje domu, rodziny i stabilizacji. Udowadnia, że nawet wojna i niebezpieczeństwo nie przeszkodzi rodzącemu się uczuciu. Dowodzi jak bardzo człowiek bywa niesprawiedliwy w osądzaniu i pomawianiu drugiego człowieka.

    Ta historia mimo swojej objętości kupiła mnie zupełnie, z pewnością jeszcze do niej wrócę ale raczej w formie audiobooka niż książki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Świeże blizny" Aleksandra Mantorska

     Wiecie jak to jest, kiedy trafia do Was książka i okazuje się, że to druga część cyklu ? No właśnie, tak było u mnie tym razem i nie by...