21 sierpnia 2024

"Ostatnia tajemnica" Anna Ziobro


"Odchodzący ze świata ludzie nie mieli wielkich wymagań. Potrzebowali tylko odrobiny uwagi, zrozumienia, niewymuszonego zainteresowania. I czasu, którego nierzadko nikt dla nich nie miał. Chodziło o zwykłą obecność. Tylko tyle i aż tyle."

     Kolejna powieść Anny Ziobro, która zauroczyła mnie prostotą i autentycznością w opisie osób starszych i samotnych, które nie mogą liczyć na wsparcie bliskich w ostatnich chwilach swojego życia.  Z przyczyn osobistych, ten temat jest mi szczególnie bliski. 

    Ta książka to historia samotności, źle podjętych decyzji i zbyt długo skrywanego żalu. To również historia pięknej przyjaźni, ludzkiej bezinteresownej życzliwości i odkrywania tajemnic. Na kartach tej książki autorka pokazała, że najważniejsza we wzajemnych relacjach jest rozmowa, kiedy jej brakuje wszystko się może zdarzyć.

    Książka wzbudza wiele emocji, co w twórczości autorki nie powinno mnie dziwić, a podjęty przez nią temat pobudza do refleksji i zastanowienia się jaka będzie ta nasza starość, czy równie samotna i zależna od pomocy obcych  i czy my również będziemy pakować swoje całe życie do jednej walizki ?

    Historię Sabiny i osób z jej otoczenia poznałam dzięki book tourowi organizowanemu przez bloga Czytam dla przyjemności.


2 komentarze:

  1. Jestem już po lekturze tej książki. Bardzo mnie poruszyła i skłoniła do refleksji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście Ania Ziobro to potrafi.

    OdpowiedzUsuń

"Willa przy Perłowej" Paulina Molicka

"Książ­ki są po­kar­mem dla duszy, dla serca. Ko­lej­ne roz­dzia­ły są jak kęsy, któ­ry­mi się de­lek­tu­je­my, a one roz­bu­dza­ją wy­...