26 sierpnia 2024

"55, czyli pamiętnik wariatki" Elżbieta Stępień

 "Uważajcie, czego sobie życzycie, bo może się spełnić. Chciałam od życia czegoś nowego, ekscytującego i dostałam. Choć nie dokładnie to, o co mi chodziło."

     Czy wiek powinien nas w jakimś stopniu ograniczać ? Sprawiać, że nie wypada ? Być pewnego rodzaju barykadą do tego aby poczuć się spełnioną a tym samym i szczęśliwą ? A może warto połączyć życzenie urodzinowe z postanowieniem noworocznym, by miały większą moc, i zacząć wprowadzać zmiany w swoim życiu ?

    Czytaliście "Pamiętnik Bridget Jones" ? Jeśli tak to to tutaj mamy jej nasz rodzimy odpowiednik, Monika Winer rozwiedziona wdowa, matka ale przede wszystkim kobieta przez wielu uważana za tę, której już nie wypada.  Jednak Monika wbrew wszystkim i wszystkiemu postanawia "zaszaleć" co w jej przypadku wydaje się być zachowaniem naturalnym, bo nie każdy ma taki talent do popełniania niezliczonych gaf co ona. Co z tego wyniknie musicie odkryć sami, powiem Wam tylko, że będzie zabawnie, niebezpiecznie i z pewnością nieprzewidywalnie.

    Mam wrażenie, że autorka stworzyła postać Moniki na wzór wielu kobiet w jej wieku (54 lata) i rewelacyjnie przedstawiła sposób myślenia i zachowania większości z nich, jednocześnie pokazała, że na zmiany i na miłość nigdy nie jest za późno. Zachęcam do przeczytania tej książki choćby na poprawę humoru a może i ku przestrodze ...

Za możliwość poznania Moniki dziękuję autorce i blogowi Zagubieni w świecie książek.

2 komentarze:

  1. Widzę tutaj swój wspaniały blogowy patronat. Blog Kocie czytanie miał przyjemność objąć tę powieść swoją opieką medialną, więc jest ona dla mnie szczególna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję patronatu, bo Książka świetna.

    OdpowiedzUsuń

"Willa przy Perłowej" Paulina Molicka

"Książ­ki są po­kar­mem dla duszy, dla serca. Ko­lej­ne roz­dzia­ły są jak kęsy, któ­ry­mi się de­lek­tu­je­my, a one roz­bu­dza­ją wy­...