11 stycznia 2024

"Dziewczyna z portretu" Natalia Thiel"


"- Jesteś moją nieśmiertelnością - powiedziała cicho.- Tak długo jak żyję w tobie, jestem nieśmiertelna. Będę tu z tobą zawsze, w każdym powiewie wiatru, w każdym pociągnięciu twojego pędzla. Więc jeśli mogę cię jeszcze o coś prosić, to proszę o jedno, byś nigdy mnie nie zapomniał, bym żyła w tobie na zawsze."
 
    To moje kolejne spotkanie z twórczością autorki i po raz kolejny urzeka mnie w jaki sposób snuje ona swoją opowieść. Prosty język, lekkie pióro i niezmienna gra na emocjach czytelnika to z pewnością wizytówka autorki.    

    Często wydaje nam się, że dobrze znamy historię własnej rodziny jednak przypadkowy list i portret znaleziony na pchlim targu pokazują jak bardzo się myliliśmy i są wstępem do nieznanej i fascynującej historii. Taką właśnie niecodzienną historię opisuje w swojej książce Natalia Thiel. Hania dzięki takim znaleziskom odkrywa historię życia swojego dziadka na nowo. Poznaje tajemnice, które pewnie nigdy nie ujrzałyby światła dziennego gdyby nie przypadkowy portret, który przypadkowym nie jest. 
 
   "Dziewczyna z portretu" to historia głębokiej przyjaźni mimo różnic klasowych, to opowieść o miłości, która pozwala przetrwać wojenną zawieruchę, to również historia o pogoni za marzeniami i konsekwentnym dążeniu do ich realizacji. Pisana dwutorowo wiernie oddaje charakter zachowań ludzkich w przed i powojennej rzeczywistości. I jak to w życiu bywa, jednych lubimy a innych nienawidzimy mimo to wszystkie stworzone postaci są w tej historii niezbędne i każda z nich wnosi coś ważnego do tej historii.
 
  

1 komentarz:

"Świeże blizny" Aleksandra Mantorska

     Wiecie jak to jest, kiedy trafia do Was książka i okazuje się, że to druga część cyklu ? No właśnie, tak było u mnie tym razem i nie by...