13 lutego 2023

"Przyjdzie pogoda na ślub" Wioletta Piasecka


"Przyjdzie pogoda na ślub" to kontynuacja losów Magdy, Zuzy i Joasi, które wydawałoby się, najgorsze chwile mają już za sobą, ale czy na pewno ? 

 "Życia nie można mieć pod kontrolą. Możemy planować, marzyć, a życie i tak pokieruje nami jak listkiem na wietrze."

 Co się stanie i jakie podejmą decyzje w związku ze swoją przyszłością ? Czy można walczyć z duchami ? Kiedy i czy w ogóle pozwolić sobie na szczęście ? Można by zadać wiele pytań jednak odpowiedź jest jedna przeczytaj książkę a właściwie całą serię Pogodną.

Choć początkowo czułam lekkie rozczarowanie czytanym początkiem to ku mojej ogromnej radości nie zawiodłam się i popłynęłam z każdą kolejną stroną. Autorka nie zawiodła mnie i bardzo umiejętnie pokierowała fabułą oraz rewelacyjnie stopniowała napięcie dzięki czemu książki nie sposób było odłożyć. Decyzja Magdy co do kolejnej operacji, niepewna sytuacja Zuzy i rozterki Joanny zostały opisane tak prosto a zarazem każde zdanie przynosiło ogrom emocji. Przyznam, że uroniłam niejedną łzę i o to chodzi, książka ma wzbudzać emocje, im bardziej skrajne tym lepiej. 

Książka pokazuje jak niewinne sytuacje doprowadzają do błędnych i krzywdzących opinii oraz jak ogromny wpływ ma na życie dorosłego człowieka jego dzieciństwo i towarzyszące mu traumy. Uświadamia jak wielkie znaczenie mają dla nas rzeczy, które niespodziewanie tracimy, a które wydawały nam się czymś stałym. Daje nadzieję na to, że miłość, ta prawdziwa, wybaczy wszystko i da drugą szansę. Jednak przede wszystkim ta historia jest hołdem składanym prawdziwej przyjaźni, która przetrwa najgorsze chwile.

Książkę miałam przyjemność przeczytać dzięki Book Tourowi zorganizowanemu przez Ewelkowe Czytanie we współpracy z autorką Wiolettą Piasecką za co bardzo dziękuję.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Świeże blizny" Aleksandra Mantorska

     Wiecie jak to jest, kiedy trafia do Was książka i okazuje się, że to druga część cyklu ? No właśnie, tak było u mnie tym razem i nie by...