07 maja 2022

"W cienu wierzb" - Sylwia Kubik

 


Przyznaję się bez bicia, czekałam na tę książkę niecierpliwie a kiedy już dostałam ją w swoje ręce wszystko inne odeszło na dalszy plan. Tym razem Kupidyn strzela w każdego kto poszukuje miłości prawdziwej i trwałej bez względu na wiek, status społeczny czy podjęte plany życiowe. Nie jest to jednak historia przesadnie cukierkowa poznajemy trudne losy Matyldy wraz z bohaterami odkrywamy losy zaginionej Barbary Pajdzik i poznajemy nową postać - Izabellę, która odrobinkę namiesza w już i tak wywróconym do góry nogami życiu Małgorzaty.
Autorka poruszyła w tej książce ważne i trudne tematy alkoholizmu i przemocy w rodzinie, depresji i żerowania na ludzkiej tragedii, naiwności z chęci poprawy życia za wszelką cenę. Wiele z przemyśleń i doświadczeń bohaterek tego cyklu mogłabym przypisać sobie dlatego ta książka jak i cała seria Żuławska są mi tak bliskie. Dzięki opisom przyrody, które nie wychodzą na pierwszy plan historii ale są doskonałym jej uzupełnieniem, co raz częściej łapię się na tym, że chcę to wszystko zobaczyć na żywo, pooddychać żuławskim powietrzem, otulić się poranną mgłą i przytulić twarz do starej wierzby wierząc, że da mi siłę do kroczenia po wybranej przeze mnie ścieżce życia. Droga Sylwio dziękuję za Twoją twórczość i liczę na więcej.
Książka trafiła do mnie dzięki Book Tour organizowanemu przez autorkę i blog Czytam dla przyjemności.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Świeże blizny" Aleksandra Mantorska

     Wiecie jak to jest, kiedy trafia do Was książka i okazuje się, że to druga część cyklu ? No właśnie, tak było u mnie tym razem i nie by...