14 listopada 2021

"Serce Julii" - Francoise Bourdin



Nie ma to jak rozpocząć czytanie od drugiej części cyklu ale czy mi to w czyś przeszkadzała ? - zupełnie nie.
Okładka z pewnością przyciąga uwagę ale jak dla mnie w ogóle nie pasuje ona do fabuły książki. Sama powieść jest istną kopalnią wiedzy o zagrożonych gatunkach zwierząt. Można np. dowiedzieć się w jaki sposób żyrafa wydaje na świat młode albo, że nietoperze zjadają tyle owadów ile same ważą ?
Czytając książkę często zastanawiałam się co w niej odgrywa pierwsze skrzypce zwierzęta czy relacja między Lorenzo a Julią i doszłam do wniosku, że autorka chciała zwrócić uwagę czytelnika na problem związany z zagrożeniem wyginięcia zwierząt na świecie, historia Lorenza i Julii miała skusić do przeczytania książki i w ten sposób zapoznania się z problemem.
Książka warta przeczytania i polecenia !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Tango z rożnem" Iwona Banach

          Nigdy nie ukrywałam, że książki Iwony Banach są dla mnie kopalnią dobrego, choć nieco ironicznego humoru. Podobnie jest i tym raze...