08 marca 2021

"Pytania bez odpowiedzi" Karolina Wasilewska


 Za możliwość przeczytania książki dziękuję Czytam dla przyjemności. Book Tour to taka gra w rosyjską ruletkę, nigdy nie wiadomo na co się trafi. Po raz kolejny przekonałam się, że nie ma co bać się debiutów i tym razem udowodniła mi to pani Karolina. Historia Hani i innych występujących tutaj postaci nabuzowana jest emocjami, które powodują, że nie sposób oderwać się od lektury. Temat alkoholizmu, rozwód rodziców, gwałt, przemoc domowa czy poczucie osamotnienia nie należą do tematów lekkich i przyjemnych jednak zderzenie się z nimi zmusza nas do refleksji i zastanowienia się nad naszym życiem. Historia przedstawiona w książce mimo, że dotyczy różnych wydarzeń i różnych osób splata z sobą losy bohaterów przez co mamy szerszy obraz wydarzeń ich przyczyn i skutków.
Z pewnością nie jest to książka łatwa i podczas czytania wyciśnie niejedną łzę, jednak myślę, że wielu z nas znajdzie w niej kawałek siebie. Wielu z nas jest nastoletnią Hanią, zagubioną w nałogu Dorotą czy pogrążonym w rozpaczy Szymonem albo samotną panią Stasią dlatego, też spotkanie się z tą historią będzie walką z demonami jednak myślę, że warto. Ja swoje demony zobaczyłam w trochę innym świetle co dało mi do myślenia. Pani Karolino gratuluję cudownego debiutu i czekam na więcej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Dom na granicy" Anna Wojtkowska-Witala

Rodzina powinna dawać poczucie bezpieczeństwa, stanowić tarczę przeciw wszelkiemu złu, ale co zrobić kiedy ta podstawowa komórka społeczna n...