09 lutego 2020

"Błądząca we mgle" Magda Mila

 

Rozpoczynając swoją przygodę z tą książką spodziewałam się czegoś zupełnie innego. O ile poprzednie części dotyczyły dojrzalszych bohaterów, o tyle tutaj mamy do czynienia z nastolatką u progu dorosłości. Kiedy wydarzenia z przeszłości zaczynają mieć wpływ na jej teraźniejszość zaczyna się ona gubić w swoich myślach i odczuciach. Wierząc, że całe jej życie opiera się na kłamstwie i odrzuceniu przez ojca zaczyna się buntować co nie pozostaje bez konsekwencji. Przyznam, że początkowo postawa Kate działała mi na nerwy. Jej zaciętość i bunt na zasadzie "na złość mamie odmrożę sobie uszy" przywodziła na myśl zachowanie rozkapryszonego dziecka, którego zachowanie nie wzbudzało mojego współczucia i sympatii. Autorka bardzo dobrze oddała huragan myśli i odczuć targających siedemnastolatką. Nie można zapomnieć o postaci Tomasza, ojca Kate. Momentami jego zachowanie odbierałam za nierealnie idealne. Co do samej książki to muszę przyznać, że mimo początkowych obaw mnie urzekła.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

"Dom na granicy" Anna Wojtkowska-Witala

Rodzina powinna dawać poczucie bezpieczeństwa, stanowić tarczę przeciw wszelkiemu złu, ale co zrobić kiedy ta podstawowa komórka społeczna n...